T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
ANKARA / ÇANKAYA - Ankara Fen Lisesi

Dr. Melek Nur ERDOĞAN - Okul Müdürü

Devlet memuriyetine 1994 yılında Sağlık Bakanlığında hemşire olarak başladı. 19 Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği bölümünden 2001 yılında mezun oldu. Gazi Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Kimya Eğitimi Ana Bilim dalında yüksek lisans (2005) ve doktora öğrenimini (2011) tamamladı. Milli Eğitim Bakanlığında çeşitli okullarda, Bilim ve Sanat Merkezlerinde kimya öğretmeni ve yönetici olarak görev yaptı. Fen Bilimleri eğitimi ve özel yetenekliler eğitimi alanında ulusal ve uluslararası kongrelerde sunulan sözlü bildirileri, uluslararası dergilerde makaleleri, özel yetenekli öğrencilerin eğitimine yönelik kitapları bulunmaktadır. Özel yeteneklilerin eğitimi konusunda çeşitli çalıştay ve seminerlerde konuşmacı ve eğitmen olarak görev yaptı. Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü bünyesinde özel yeteneklilerin eğitimi alanında yapılan çeşitli çalışmalarda uzman ve komisyon üyesi olarak yer aldı. TÜBİTAK projelerinde araştırmacı ve uzman olarak görev aldı. TÜBİTAK Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü bulunmaktadır. 2024 yılında Ankara Fen Lisesi’ne Okul Müdürü olarak görevlendirildi.

 

EĞİTİM

Doktora : Gazi  Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Kimya Eğitimi (2011)

Tezin Adı: Açık-Düşündürücü Öğretim Dizini ile Bilimin Doğası Odaklı Fen İçeriği Öğretiminin Lise Öğrencilerinin Bilimin Doğası Anlayışlarına Etkisi.

Yüksek Lisans: Gazi Üniversitesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Kimya Eğitimi (2005)  

Tezin Adı: İlköğretim 7. Sınıf Öğrencilerinin Atomun Yapısı Konusundaki Başarılarına, Kavramsal Değişimlerine, Bilimsel Süreç Becerilerine ve Fene Karşı Tutumlarına Sorgulayıcı-Araştırma (Inquiry) Yönteminin Etkisi.

Lisans: 19 Mayıs Ün. Eğitim Fakültesi Kimya Öğretmenliği (2001)

 

SSCI İNDEKSİNE KAYITLI MAKALELER

 

Erdoğan, M. N., Köseoğlu F., (2012).”Analysis of High School Physics, Chemistry and Biology Curriculums in terms of Scientific Literacy Themes (Ortaöğretim Fizik, Kimya ve Biyoloji Dersi Öğretim Programlarının Bilimsel Okuryazarlık Temaları Yönünden Analizi)”. Educatioanal Sciences: Theory&Practice Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 12(4), Autumn, 2889-2904.

 

ULUSLARARASI ve ULUSAL DİĞER İNDEKSLERDE TARANAN DERGİLERDE YAYINLANAN MAKALELER

 Erdoğan M. N. (2023). Layered Learning Mentoring Model in Gifted Education: Innovative Practice Example in Science Education (Özel          Yetenekliler Eğitiminde Katmanlı Öğrenme Mentörlük Modeli: Fen Eğitiminde Yenilikçi Uygulama Örneği). The Journal of International Education Science, 10(36), 57-76.       

Erdoğan, M. N., Köseoğlu F., (2015).”Explicit-Reflective Teaching Nature of Science as Embedded within the Science Topic: Interactive Historical Vignettes Technique”. Journal of Education and Training Studies, 3(6), 40-49.

Erdoğan, M. N., Köseoğlu F., (2015).”Explicit-reflectiveinstruction of nature of science as embedded within the chemical equilibrium / Kimyasal denge konusuna entegre edilmiş açık-düşündürücü yaklaşımla bilimin doğası öğretimi”. Journal of TheoryandPractice in Education (Eğitimde Kuram ve Uygulama), 11(2), 717-741.

Erdoğan, M. N. (2017). “Program farklılaştırma odaklı mesleki gelişim paketinin geliştirilmesi ve öğretmenlerin öğretmen rolüne ilişkin anlayışlarının incelenmesi /Developing curriculum differentiation based professional development package and examining teachers’ understanding about role of teacher”.  Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi (The Journal of International EducationScience, 4 (10), 144-168.

Erdoğan, M. N. (2018). Yap-Boz Sinif Ortamında 5E Stratejileri Kullanılarak Elementlerin Periyodik Sisteminin Ögretimi/Using 5E Strategies in the Jigsaw Classroom Environment to Teach Periodic System of Elements. Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi (Mediterranean Journal of Educational Research), 12 (24), 98-119.

Erdoğan, M. N. (2018). Üstün/Özel Yeteneklilerde Atomun Yapısı Konusunun Öğretiminde Bütüncül Yaklaşımla Program Farklılaştırma / Curriculum Differentiation with a Holistic Approach in the Teaching of Atomic Structure to Gifted Students. İnönü Üniveristesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 19(3), 714-738.

 KİTAPLAR

Erdoğan, M. N., Şahin E.,  (2023). “Özel Yetenekli Bireyleri STEM Kariyerlerine Yönlendirmede Bir Strateji Olarak Mentörlük”, STEM Eğitimine Yolculuk: STEM Eğitiminde Öğrenme Yolları, (1. Baskı), içinde (49-60), Nobel Yayıncılık, Ankara.

Erdoğan M. N. (2015).Eğitim Programında ve Uygulamada Farklılaştırma- Farklılaştırılmış Öğretim İçin Strateji ve Modeller. Pegem Akademi, Ankara.

 ULUSLARARASI BİLİMSEL TOPLANTILARDA SUNULAN ve BİLDİRİ KİTABINDA (PROCEEDİNGS) BASILAN BİLDİRİLER

Erdoğan, M. N. (2018). Fen Eğitiminde Bütüncül Yaklaşımla Program Farklılaştırma/Program Differentiation with A Holistic Approach In Science Education, International Congress on Gifted and Talented Education (IGATE’18), 1-3 Kasım, 2018, Malatya.

Erdoğan M. N., Köseoğlu F. (2011).Analysis of High School Science Curriculum Frameworks used in the Turkey for Inclusion of the Nature of Science, The First International Congress on Curriculum and Instruction, 05-08 Ekim, 2011, Eskişehir.

Erdoğan M. N., Köseoğlu F. (2011).Using 5E Strategies in the Jigsaw Classroom Environment for Teaching of Periodic System of Elements. World Conference on New Trends in Science Education (WCNTSE),19-23 September 2011, İzmir.

Erdoğan M. N., Özbilgin F., Köseoğlu F. (2009). Effect of an Explicit-Reflective Approach on the Teaching of Nature of Science in the Study of Chemical Equilibrium. International Science Education Conference. 24-26 Kasım 2009, Singapur.

 

ULUSAL BİLİMSEL TOPLANTILARDA SUNULAN ve BİLDİRİ KİTABINDA BASILAN BİLDİRİLER

Erdoğan M. N., Ağaoğlu O., Bilgiç N. (2012). Bilim ve Sanat Merkezlerinde Uygulanan Destek Eğitim Programlarının Değerlendirilmesi. Hacettepe Üniversitesi 3. Türkiye Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, 14-16 Kasım 2012, Ankara.

Erdoğan M. N., Ağaoğlu O., Bilgiç N. (2012). Bilim ve Sanat Merkezlerindeki Öğrencilerin Yetenek Alan/Alanlarına Yönlendirilmesindeki Uygulamalar. Karadeniz Teknik Üniversitesi 22. Ulusal Özel Eğitim Kongresi, 11-12 Ekim 2012, Trabzon.

Erdoğan M. N., Köseoğlu F. (2010). Lise Öğrencilerinin Bilimsel Teori ve Kanunlar ile ilgili Anlayışlarının Açık- Düşündürücü Yöntemle Geliştirilmesi. 9. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, 23-25 Eylül 2010, İzmir.

Köseoğlu F., Erdoğan M. N. (2008). Orta Öğretim Fizik, Kimya ve Biyoloji Müfredatlarının Bilimsel Okuryazarlık Temaları Açısından Analizi. 8. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, 27-29 Ağustos 2008, Bolu.

Erdoğan M. N., Özbilgin F., Köseoğlu F. (2007). Elementlerin Periyodik Sisteminin Lise Öğrencilerine Bilimsel Tartışma Stratejileri Kullanılarak Yap-Boz Sınıf Ortamında Öğretimi ile İlgili Uygulamalar ve Çıkarımlar. I. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi, 20-22 Haziran 2007, İstanbul.

Erdoğan M. N., Köseoğlu F. (2005). Sorgulayıcı-Araştırma Öğretim Yaklaşımı Öğrencilerde Atomun Yapısı konusunda Nasıl Bir Kavramsal Değişime Yol Açıyor? 7. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, 07-09 Eylül 2005, Ankara.

 

KOMİSYON ÇALIŞMALARI

"Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri  Çerçeve Öğretim Programlarının Hazırlanması Çalıştayı (03-08 Haziran 2024)" katılımcı olarak görev almıştır. 

"Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri  Çerçeve Öğretim Programlarının Hazırlanması Çalıştayı (26 Şubat-02 Mart 2024)" katılımcı olarak görev almıştır. 

"Milli Eğitim Bakanlığı Bilim ve Sanat Merkezleri Resim-Müzik Yetenek Alanı tanılama Kriterleri ve Program Hazırlama Çalıştayı (4-6 Aralık 2023)" katılımcı olarak görev almıştır. 

“Milli Eğitim Bakanlığı Üstün Yetenekli Bireyler Stratejik Planı (2013-2017)” hazırlama komisyonunda görev almıştır. 

Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü “Özel Yetenekli Bireyler Çerçeve Eğitim Programı (2013-2014)” hazırlama komisyonlarında görev almıştır. 

Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü “Bilim ve Sanat Merkezlerinde Uygulanan Eğitim Programlarının İncelenmesi ve Değerlendirilmesi (2012)” komisyonunda görev almıştır.

 Milli Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim ve Rehberlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü “Üstün Yeteneklilerin Eğitimi Alanında Uluslararası Politika ve Uygulamaların İncelenmesi ve Değerlendirilmesi (2012)” komisyonunda görev almıştır.

 

KATILDIĞI KURS,  SEMİNER ve ÇALIŞTAYLAR

2022- Öğretimsel Liderlik Semineri

2022- Fikri ve Sınai Mülkiyet Hakları Semineri

2017- Zeka Oyunları Kursu-ANKARA

2016- Özel Eğitim Hizmetleri Semineri (Eğitim Görevlisi) -ANKARA

2016- Çalışanların Temel İş Sağlığı ve Güvenliği Kursu-ANKARA

2014-Özel Yetenekli Bireylere Yönelik Eğitici Eğitim Kursu (Eğitim Görevlisi)- RİZE

2012- Üstün Yetenekli Bireylerin Eğitim Programı Geliştirme Çalıştayı- (Eğitim Görevlisi)- AKSARAY

2013- Fatih Projesi Eğitimde Teknoloji Kullanımı-ANKARA

2012- Karabük Üniversitesi Üstün Yetenekliler Eğitim Çalıştayı- KARABÜK

2011- Eğitim Yönetim Semineri- ERZURUM

2009- Proje Hazırlama Teknikleri Semineri-ANKARA

2009- Avrupa Birliği- MFİB ve UA Hibe Programları Semineri-ANKARA

2008- İlkyardım ve Müdahale Semineri-ANKARA

 

PROJE ÇALIŞMALARI ve TEŞVİK ÖDÜLLERİ

  • “Bilimsel Keşif ile Biyoteknolojiye Giriş (2024)- Tübitak 4004- 17. Doğa Eğitimi ve Bilim Okulları Destekleme Programı (Proje No: 123B569)-Uzman
  • ERASMUS+ Okul Eğitimi Öğretmen Hareketliliği, 2022-1-TR01-KA121-SCH-000060410, Belgrad, SIRBİSTAN
  • “Yasemin Karakaya Bilim ve Sanat Merkezi Doğa Eğitimi (2012)” Tübitak projesi (No: 112B193)-Uzman
  • TUBİTAK Uluslararası Bilimsel Yayınları Teşvik Ödülü